Wist u dat een accountantskantoor verschillende opdrachten kent. Zo zijn er bijvoorbeeld beoordelingsopdrachten, samenstellingopdrachten en controleopdrachten. Allemaal met hun eigen voorwaarden en/ of toepassingsmogelijkheden.Zo moet er voor een zogenoemde accountantsverklaring sprake zijn van functiescheiding. Dus een aparte afdeling inkoop, verkoop, administratie, personeelsbeleid et cetera et cetera. Is er geen sprake van zo’n functiescheiding dan zult u nooit een goedkeurende accountantsverklaring krijgen en wordt veelal volstaan - ook bij of ook juist bij accountantskantoren - met een zogenoemde samenstellingsverklaring. Gaat u voor u zelf maar eens na wat u nodig heeft. Misschien betaald u wel (veel te veel) voor iets wat u niet nodig heeft of toch niet krijgt en kunt u volstaan met een meestal veel goedkopere samenstellingsverklaring.En precies met dat laatste, met een samenstellingsverklaring, werkt nagenoeg ieder administratiekantoor. Zo ook Triveta Administraties.
Historie
Triveta Administraties en belastingzaken is mijn handelsnaam. Toen ik 40 jaar geleden aan mijn loopbaan begon had ik al heel snel door dat accountants zich zelf op een voetstuk hadden weten te plaatsen waarbij iedereen denkt een accountant te moeten hebben. Niets is minder waar. Ik wilde en wil bewust geen accountant zijn of genoemd worden. Accountant is overigens een beschermde titel die men niet zo maar mag voeren. Men moet om die titel te mogen voeren ingeschreven zijn in het register.
Er zijn veel meer onderneming die nooit zullen toekomen aan een accountantsverklaring dan ondernemingen die wel een echte accountant nodig hebben. Al die ondernemingen zijn veel meer gebaat bij advies en directe ondersteuning.
En dat is precies wat Triveta Administraties kan. Door mijn opleiding en ervaring ben ik een betaalbaar aanspreekpunt voor de ZZP-er en de kleine ondernemer.
Opleiding en ervaring
Na de gebruikelijke opleiding als PDB MBA en SPD I, II (en III, vroeger ook wel de accountantsopleiding genoemd) ben ik na MBA verdergegaan met belastingrecht en sociaal verzekeringsrecht, gevolgd met HEAO administratief juridisch en NIMA A en B (marketing)
Sinds 1983 ben ik zelfstandig ondernemer binnen mijn eigen administratiekantoor Eerst in het midden van het land en vanaf 1998 in Drenthe.
Ergo Ik mag bogen op een heel brede opleiding aangevuld met ongebruikelijke maar uiterst nuttige kennis én 30 jaar praktijkervaring.
Organisatievorm
Triveta Administraties is een eenmansonderneming zonder personeel,een echte ZZP-er dus.