Begroten
- Vooruitzien
-
Iedere ondernemer is zich ervan bewust zij/ hij de administratie
goed moet hebben. Dat is van levensbelang.
Maar met een goede financiële en/ of loonadministratie, een goed
jaarverslag en goede belastingaangiften bent u er (nog)niet. Zo
vinden wij.
Alles is slechts geschiedschrijving. Hoe snel en inzichtelijk
dan ook gebracht. Wat geweest is, is geweest, gedane zaken nemen
geen keer.
Helaas wordt in onze optiek nog veel en veel te weinig aandacht
besteed aan een goede budgettering en bewaking daarvan. Een
ZZP-er en de kleine ondernemer denkt vaak dat zij/ hij wel
zonder een inzichtelijke en betrouwbare budgettering kan.
Triveta Administraties denkt dat niets minder waar is. Plannen ,
begroten, budgetteren is van levensbelang, is het echte
ondernemen. Weten waar u naar toe wilt, waar u staat en waar u
moet bijsturen als het (nog) kan.
Laat Triveta Administraties u behulpzaam zijn bij het maken en
bewaken van een goede planning, begroting en budgettering en
bewaking daarvan. Dat is pas actief ondernemen, dan pas bewijst
uw adviseur haar nut. Een boekhouding, jaarverslag en
belastingaangiften kunt u overal krijgen Triveta Administraties
gaat veel verder.
- Uw resultaatbegroting
-
Op basis van- en met de zelfde indeling als een jaarrekening
maakt Triveta administraties samen met u uw begroting.
Als basis is gekozen voor de indeling als in een jaarrekening
omdat;
. u vertrouwd bent met een jaarrekening
. de begroting makkelijk kan worden vergeleken met uw
jaarrekening.
Een periodiek/ tussentijdsverslag is eigenlijk ook een
jaarrekening.
Een jaarverslag is iets anders dan een jaarrekening.
Ieder item van de winst- en verliesrekening zoals
bedrijfsopbrengsten, inkoopwaarde van de bedrijfsopbrengsten,
overige opbrengsten, lonen en salarissen, sociale lasten,
afschrijvingen, bijzondere waardeveranderingen van de vlottende
aktiva en overige bedrijfskosten zoals , overige
personeelskosten, huisvestingskosten, autokosten, in- en
verkoopkosten, kantoor- en algemene kosten, maar ook financiële
baten en lasten wordt afzonderlijk besproken en begroot.
Uniek is onze wat-als module. In deze module - die niet in de
winkel te koop is, die hebben wij zelf ontwikkeld - zijn alle
hiervoor genoemde items aan elkaar gekoppeld. Immers als de
omzet stijgt stijgt de inkoop en kunt u die omzetstijging nog
wel aan met uw personeel of moeten er mensen bijkomen en stijgen
daarmee de loonkosten, heeft omzet stijging nog meer invloed op
andere kosten. Kortom in onze wat-als module houden we rekening
met alle causale verbanden in de winst- en verliesrekening.
- Uw investeringsbegroting
-
Veel minder ingewikkeld dan een resultaatbegroting is een
investeringbegroting. Met een investeringsbegroting wordt in
kaart gebracht hoe groot uw investering is en is nodig voor het
maken van een financieringsbegroting.
- Uw liquiditeitsbegroting
-
Op basis van de resultaatbegroting en de investeringsbegroting
wordt een liquiditeitsbegroting gemaakt. Uit zo’n
liquiditeitsbegroting blijkt hoeveel liquiditeiten u per ultimo
van iedere maand nodig heeft en kan dus dienst doen als
hulpmiddel bij het bepalen van uw krediet faciliteit.
- Uw financieringsbegroting
-
Op basis van de resultaatbegroting, de liquiditeitsbegroting en
de investeringsbegroting wordt een financieringsbegroting
gemaakt. De financieringsbegroting is de basis voor de bepaling
van uw kredietbehoefte. Als eenmaal de kredietbehoefte bekend is
kan gezocht worden naar een passende financiering.